برای خلق یک اپلیکیشن مناسب چه مواردی را باید رعایت کنید؟

برای خلق یک اپلیکیشن مناسب چه مواردی را باید رعایت کنید؟
برای خلق یک اپلیکیشن مناسب چه مواردی را باید رعایت کنید؟
تمامی خالقان نرم‌افزارها می‌خواهند اپلیکیشنی موفق را در بازار بی‌پایان رقابت اپلیکیشن‌های موبایل انتشار دهند. در این نوشته یازده ویژگی که خصیصه اصلی تمامی اپلیکیشن‌های موبایلی موفق است، با هم می-‌شماریم.
اپلیکیشن خوب چیست؟
جواب بسیار ‌ساده است. یک اپلیکیشن موبایلی خوب باید بتواند کاربر نهایی را به طور کامل راضی نگه دارد و نیازهای او را رفع کند. اپلیکیشن باید بتواند این وظیفه را سریع و موثر، با انجام چند کلیک به انجام برساند. شاید اپلیکیشن فقط یک وظیفه به عهده داشته باشد، پس باید آن را به نحو احسنت به انجام رساند. حال این سوال در ذهن شما شکل می¬‌گیرد که رعایت چه عواملی منتج به یک اپلیکیشن موبایلی موفق خواهد شد؟ فارق از نام ها و برندهای چشم‌گیر در این صنعت به بررسی این نکات می¬‌پردازیم.
    ساده‌سازی اپلیکیشن برای کاربر نهایی
در ذهن خود این نکته را ثبت کنید که کیفیت بالای یک اپلیکیشن که در رتبه‌بندی برتر قرار گرفته است وابسته به یک رابط میانجی مناسب برای کاربر و نویگیشن ساده برای بستر انتخابی است. اگر  کار با اپلیکیشن شما ساده و راحت باشد دیگر کاربر شما دلیلی برای جستجوی یک اپلیکیشن ساده‌تر نخواهد داشت. کاربرد اپلیکیشن شما با هر موضوعی هرچه ساده‌تر باشد، بهتر است و اینگونه هیچگاه کاربران خود را از دست نخواهد داد. این یکی از ویژگی‌های اصلی اپلیکیشن‌های محبوب است که کاربران وفادار را جذب و حفظ می‌کند. فقط مطمئن باشید که تیم حرفه ای برای طراحی اپلیکیشن خودتان انتخاب کرده‌اید.
    پوشش‌دهی هر دو سیستم اندروید و iOS
بیش از 90% دستگاه‌های هوشمند این دو پلتفرم را شامل می‌شوند. پس به اجرا در آمدن اپلیکیشن بر روی هر دو پلتفرم ویژگی مهمی به حساب می آید. لازم به ذکر است که چهارچوب توسعه کراس-پلتفرم‌های مدرن (PhoneGap, ReactNative, NativeScript) سبب صرفه جویی در هزینه‌، زمان و نیروی انسانی می‌شود ، کمک می‌کند تا استارتاپ‌ها در بودجه خود صرفه‌جویی کنند و سبب دستیابی به ویژگی بعدی این لیست هم خواهد شد.
    عملکرد بالا
اپلیکیشن موبایلی شما باید برای بار اول با سرعت اجرا شود و کاربر را بیشتر از چند ثانیه منتظر نگذارد. به خاطر داشته باشید که اپلیکیشن شما باید مدام بهبود یابد. کیفیت عملکرد بالای یک اپلیکیشن با انجام بازبینی تضمین می‌شود.
       امنیت
این ویژگی برای توسعه اپلیکیشن‌های تخصصی در صنایعی چون سلامت و مدیریت دستگاه‌های تلفن همراه که حفظ اطلاعات محرمانه قانونی اهمیت بالایی دارند، بسیار واجب و حیاتی است. این ویژگی یکی از واجبات اولیه طراحی اپلیکیشن است که باید آن را با تیم خود درمیان بگذارید.
   کارکرد آفلاین
بدیهی است که بسیاری از اپلیکیشن‌ها برای استفاده، وابسته به اتصال اینترنت می‌باشند. دسترسی به برخی ویژگی‌ها و محتویات در حالت آفلاین حتی در سیستم‌های اجرایی پیچیده هم باید امکان‌پذیر باشد. البته امکان دارد دسته‌بندی دقیق ویژگی‌ها به دلیل تخصصی بودن موضوع کاری دشوار باشد.
      به روز رسانی منظم
برای خلق اپلیکیشنی با محبوبیت مانا شما نیازمند توسعه و به روز رسانی مداوم و حفظ سرور هستید. اطمینان حاصل کنید که محتوای شما از اطلاعات به روز و مرتبط تهیه شده باشد. اپلیکیشن خود را با ویژگی‌های ثابت و جدید به روز رسانی کنید. تنها اپلیکیشن‌هایی که به طور منظم به روز رسانی می‌شوند پیشرفت خواهند کرد.
     ابزارهای ارتباطی و دریافت بازخوردها
برای تمامی کاربران در دسترس باشید. ابزاری برای ارتباط متقابل با امکان ارسال پیشنهادات، رتبه‌بندی و بررسی اپلیکیشن خود ایجاد کنید. تا آنجا که می¬‌توانید امکان برقراری ارتباط مشتریان با خود را سریع و آسان کنید.
 
     گزینه هایی برای شخصی سازی
در جایی که امکانش هست از این ویژگی استفاده کنید. شخصی‌سازی بدون شک برای همه دوست داشتنی است. هنگامی که قرار است از میان چند اپلیکیشن مشابه انتخاب انجام گیرد، اپلیکیشنی که امکان تغییر در تنظیمات، فونت، رنگ و سایز را در نظر گرفته باشد برنده میدان است. اجازه دهید که کاربران ظاهر و کارکرد اپلیکیشن را خود انتخاب کنند. احساسات مثبت نسبت به اپلیکیشن شما کفه ترازو را به نفعتان پایین می‌آورد.
        جستجو
یک سیستم جستجوی مستقیم و فیلترهای خاص را در نظر بگیرید. مسائلی که هنگام انتشار محتوای پیچیده اپلیکیشن ایجاد می‌شود را جستجو کنید. فراموش نکنید که دسترسی سریع و آسان به هر صفحه و سرویس ایجاد کنید.
    تجزیه و تحلیل
این ویژگی همچون نفس کشیدن واجب و ضروری است. این ویژگی این امکان را به شما می‌دهد تا با پیگیری رفتار کاربران اطلاعات جامع و کاملی از آنها بدست آورید. از این طریق می‌توانید میزان موفقیت اپلیکیشن خود را محاسبه کنید. متوجه خواهید شد که در هنگام توسعه اپلیکیشن خود چه مواردی را باید در نظر بگیرید.
       شبکه های اجتماعی
اشتراک‌گذاری را به یک راه آسان و سرگرم کننده برای افراد تبدیل کنید تا با شما بیشتر آشنا شوند، یا محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی انتشار دهید و یا امکان ثبت‌نام کاربران را با دو کلیک ساده امکان پذیرکنید. کاربران امکانات ویژه‌ای را از شما انتظار دارند که باید آن‌ها را برآورده کنید. باید به گونه ای عمل کنید که کاربران به اپلیکیشن شما علاقمند شوند.

نظرات

ارسال نظر

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد، فیلد های اجباری با علامت * مشخص شده اند.